Obchodné podmienky CA Cez Tatry s.r.o.

1. Úvod
Cestovná agentúra Cez Tatry, s.r.o. (ďalej len CA) je autorizovaným predajcom zájazdov cestovných kancelárii  (ďalej len CK), s ktorými má riadnu zmluvu o predaji zájazdov. Všetky CK, s ktorými má CA uzavretú zmluvu sú poistené proti úpadku CK. Zájazdy predávame za rovnakú cenu a rovnakých podmienok ako zmluvné CK. CA nevie v momente objednávania zájazdu zákazníkom, či je daný zájazd voľný, alebo obsadený. CK si vyhradzuje právo po objednávke na opravu prípadných nepresností, ktoré môžu vzniknúť pri ručnom prepisovaní zájazdu do databázy serveru.

2. Objednávky
Každý návštevník stránky www.ceztatry.sk si môže objednať ľubovoľný z ponúkaných zájazdov (alebo viac zájazdov), pričom objednávka je vyjadrením predbežného záujmu zákazníka o konkrétny zájazd. CA v čase objednania nemá informácie, či daný zájazd je voľný, alebo nie. CA si vyhradzuje právo neakceptovať objednávky s nesprávnymi, neúplnými a nezrozumiteľnými údajmi. Cena „dieťa" je platná v prípade, ak cestuje s dvoma plne platiacimi dospelými osobami a je obmedzená vekom dieťaťa podľa pokynov jednotlivých zastupovaných CK.

3. Rezervácia
Po prijatí správne a riadne vyplnenej objednávky CA v najkratšom možnom čase overí dostupnosť zájazdu, presnosť kalkulácie, urobí rezerváciu a telefonicky (mailom, faxom, sms správou) kontaktuje klienta o ďalšom postupe. V prípade, že je objednaný zájazd obsadený, oboznámi klienta s touto skutočnosťou rovnakým spôsobom ako pri uskutočnení platnej rezervácie. Niektoré CK nemajú cez víkendy otvorené, teda objednávka bude vybavená v takomto prípade v najbližší pracovný deň. Pri úspešnej rezervácii v CK je zákazníkovi zaslaná cestovná zmluva s potrebnými pokynmi na vyplnenie zmluvy, jej podpis a úhradu zájazdu a to buď e-mailom, alebo poštou, podľa možností zákazníka a to na náklady CA. CA informuje zákazníka do akej doby je potrebné (v prípade jeho záujmu) zaslať podpísanú zmluvu späť do CA. Klient je povinný v prípade záujmu poslať podpísanú cestovnú zmluvu vrátane dokladu o prevedenej platbe výhradne do CA. Termíny pre platbu zálohy, alebo doplatku sú pre zákazníka záväzné a CA nie je zodpovedná za následky oneskorenej platby.

4. Platba
Zakúpenie zájazdu prebieha spravidla tak, že zákazník zaplatí ku dňu splatnosti 50% zálohy z celkovej ceny zájazdu a 1 mesiac pred odjazdom zaplatí doplatok do plnej ceny, pokiaľ CK nemá v podmienkach uvedené inak. Dňom úhrady sa rozumie deň pripísania príslušnej čiastky na účet CA. Zájazdy typu last minute a zájazdy objednávané menej, ako jeden kalendárny mesiac pred uskutočnením zájazdu, hradí klient jednorázovo v plnej výške uvedenej ceny na účet CA, alebo priamo na účet príslušnej CK a to v prípade, kedy môže hroziť oneskorenie s platbou. Zákazník si ako doklad o platbe ponechá výpis z účtu, prípadne doklad o zaplatení vydaný bankou, alebo poštou. Zákazník berie na vedomie, že pri zakúpení zájazdu môže vo výnimočných prípadoch nastať situácia, že cestovná kancelária usporiadajúca príslušný zájazd rezerváciu nepotvrdí. V takomto prípade cestovná zmluva nenadobudla účinnosť a klient má nárok na bezodkladné vrátenie všetkých už uhradených finančných prostriedkov. Nemá však nárok na náhradu škody. Letecké spoločnosti si vzhľadom k sústavnému zvyšovaniu ceny leteckého benzínu na svetových trhoch vyhradzujú právo na zmenu výšky palivového príplatku. Niektoré CK hradia tieto navýšenia zo svojich prostriedkov, iné vyžadujú od klientov doplatiť cenový rozdiel dodatočne pred odletom. Podmienky stanovené cestovnými kanceláriami je klient a CA povinná akceptovať.

5. Cestovné doklady a pokyny na zájazd
Pokyny na zájazd spolu s voucherom, letenkou a pod. obdrží klient od CA, resp. CK najneskôr 7 dní pred odchodom na dovolenku, ak je táto kupovaná viac ako 7 dní pred odchodom. Klient má povinnosť mať so sebou na cestách mimo Schengenského priestoru platný cestovný pas a v schengenskom priestore postačuje platný občiansky preukaz. Na základe Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 444/2009 z 28. mája 2009,  ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie Rady (ES) č. 2252/2004 o normách pre bezpečnostné znaky a biometriu v pasoch a cestovných dokladoch vydávaných členskými štátmi a ktoré nadobudlo účinnosť dňa 26. júna 2009, sa počnúc dňom 26. 6.2012 budú všetky cestovné doklady vydávať ako individuálne cestovné doklady. Z uvedeného vyplýva, že od 26. júna 2012 sa už nebudú vykonávať zápisy detí do 5. rokov veku do cestovného dokladu rodiča. Klient zodpovedá za správnosť údajov vypísaných v prihláške a je povinný si ich správnosť prekontrolovať.

6. Zájazdy na vyžiadanie
U niektorých zájazdov je nutné vyžiadať zájazd najprv u tamojšieho partnera CK (hotel v zahraničí apod.). V takomto prípade je CA oprávnená požadovať podľa podmienok danej CK zálohu až 100% ešte pred rezerváciou zájazdu, ktorá pri úspešnej rezervácii je ihneď záväznou a vzťahujú sa na ňu hneď storno podmienky danej CK. V prípade neúspešnej rezervácie sa záloha vždy vracia v plnej výške, pokiaľ si zákazník nevyberie iný zájazd.

7. Storno podmienky
Storno podmienky sa riadia storno podmienkami príslušnej CK, u ktorej bol zájazd rezervovaný a zaplatený. CA si sama žiadne storno poplatky neúčtuje. Storno musí byť podané písomnou formou na mailovú adresu ceztatry@ceztatry.sk

8. Reklamácie zájazdov
Cez Tatry je cestovnou agentúrou,  takže podľa zákona nezodpovedá za služby poskytnuté cestovnou kanceláriou a taktiež tým pádom nevybavuje v ich mene reklamácie. Po obdržaní reklamácie je táto nami zaslaná usporiadajúcej CK, ktorá je povinná sa k nej vyjadriť v zákonom stanovenej lehote.  

Každá cestovná kancelária, ktorá je zastupovaná našou cestovnou agentúrou má Všeobecné zmluvné podmienky, kde sú uvedené všetky náležité informácie.

Orgánom dohľadu nad zákonom č. 170/2018 Z.z o zájazdoch, spojených službách cestovného ruchu, niektorých podmienkach podnikania v cestovnom ruchu a o zmene a doplnení niektorých zákonov je Slovenská obchodná inšpekcia.


Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj, Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1, Odbor výkonu dozoru, tel. č. 051/772 15 97

 

 

Alternatívne riešenie sporov

 

1.Nakupujúci má právo požiadať predávajúceho o nápravu v prípade, ak má pocit, že predávajúci porušil jeho práva alebo nevybavil reklamáciu k spokojnosti spotrebiteľa. Ak predávajúci na jeho žiadosť o nápravu porušenia jeho spotrebiteľských práv odpovedal zamietavo, prípadne na jeho žiadosť neodpovedal viac ako 30 dní spotrebiteľ môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení sporov. Podľa §3zákona 391/2015 Z. z. sú ARS subjektmi orgány a oprávnené právnické osoby. Medzi subjektmi ARS má spotrebiteľ právo voľby. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 zákona č. 391/2015Z.z.

 

2.Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR– http://www.mhsr.sk/. Na uvedenej stránke sú zverejnené aj ďalšie dôležité informácie o alternatívnom riešení sporov pre spotrebiteľov.

 

3.V prípade predaja tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho má spotrebiteľ tiež právo obrátiť sa napredávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom),  ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektmi sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa§12 Zákona 391/2015 Z.z. Spotrebiteľ môže podať návrh aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na : http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

4.Formou ARS môžu byť riešené spory vyplývajúce zo zmluvy medzi predávajúcim a spotrebiteľom a spory s touto zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ust. § 1 ods. 4 zákona č. 391/2015 Z.z. a sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20 EUR. Návrh na začatie ARS sa podáva k subjektu ARS podľa ust. § 3 citovaného zákona, a to za pomoci k tomu určenej platformy alebo formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č. 1 citovaného zákona. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie ARS, maximálne však do výšky   5 EUR s DPH. Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ. Okrem ARS má spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd.

                        

         Dňa , 01.08. 2019                                             

 

Reklamačný poriadok CA Cez Tatry s.r.o.

 

1. Objednávateľ
má právo podať reklamáciu v prípade, že rozsah a kvalita služieb nezodpovedajú objednanej úrovni. Toto svoje právo je objednávateľ povinný uplatniť bezodkladne priamo u organizátora zájazdu alebo u zástupcu (CA Cez Tatry), najneskôr však do 2 rokov od ukončenia čerpania objednaných služieb. Reklamáciu je potrebné zaslať písomne alebo doručiť osobne organizátorovi zájazdu alebo zástupcovi (CA Cez Tatry)

2. Za porušenie
záväzkov vyplývajúcich z cestovnej zmluvy zodpovedá organizátor zájazdu. Cestovná kancelária nesie zodpovednosť len za služby, ktoré sú dojednané v cestovnej zmluve. Na služby alebo iné bonusy poskytnuté zdarma sa nevzťahuje právo na reklamáciu. Zodpovednosť cestovnej kancelárie sa riadi zákonom 170/2018 Z. z. o zájazdoch, podmienkach podnikania cestovných kancelárií a cestovných agentúr, zákonom č.250/2007 Z.z.o ochrane spotrebiteľa.

3.Reklamácia
musí obsahovať nasledovné údaje:.
a) údaje potrebné na identifikáciu zájazdu: /číslo zmluvy, mená cestujúcich, termín pobytu, destinácia, názov ubytovania, iné/
b) dátum uzatvorenia zmluvy
c) názov cestovnej kancelárie, s ktorou bola zmluva uzavretá
d) popis reklamovaných služieb
e) kontaktné údaje klienta, bankové spojenie
f) reklamačný protokol z miesta pobytu najlepšie potvrdený delegátom, prípadne fotografie

4. Reklamácia
musí byť vybavená v zákonne stanovenej lehote, t.j. najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

5. Podrobnosti
reklamačného konania a zodpovednosti za škodu sú uvedené v Zmluvných podmienkach každej zastúpenej cestovnej kancelárie.

 

PLATNOSŤ REKLAMAČNÉHO PORIADKU OD 1.1.2019

 

Reklamačné podmienky sú uvedené vo Všeobecných zmluvných podmienkach každej cestovnej kancelárie, ktorá zájazd organizuje.

 

 

 

GDPR Cez Tatry s.r.o. Ochrana osobných údajov

 

V súvislosti s novým nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EU) 2016/679 zo dňa 
27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a poučení subjektov údajov (ďalej iba „GDPR“) a zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov (ďalej iba „ZOOU“) si Vás týmto dovoľujeme informovať a poučiť o Vašich právach a našich povinnostiach tak, ako vyplývajú z GDPR a ZOOU.

 

Spoločnosť CA Cez Tatry s.r.o. pri práci s osobnými údajmi dbá o ochranu súkromia klientov a riadi sa novým nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EU) 2016/679. Osobné údaje nezneužívame a neposkytujeme tretím stranám, ktoré sa nepodieľajú na organizácií pobytov a zájazdov.

Riadime sa vypracovanou bezpečnostnou smernicou a bezpečnostným projektom. Pri práci s osobnými údajmi pracujeme s maximálnou obozretnosťou a diskrétnosťou, zamestnanci sú viazaní mlčanlivosťou.

Zákazník súhlasí so spracovaním potrebných osobných údajov za účelom súvisiacim s poskytnutím služieb. Môže požiadať o informáciu o spracovaní osobných údajov a svoj súhlas so spracovaním osobných údajov odvolať písomne poštou alebo e-mailom.

Klient registráciou svojho e-mailu na webovej stránke www.ceztatry.sk dáva súhlas so zasielaním reklamných informácií. Takto získané informácie o klientovi slúžia výlučne na marketingové účely portálu www.ceztatry.sk. Uvedený súhlas môže byť kedykoľvek z jeho strany ukončený.

 

SPRÁVCA OSOBNÝCH ÚDAJOV

Svoj súhlas so spracovaním osobných údajov ste udelili spoločnosti Cez Tatry s.r.o., IČO 44 626 380, so sídlom Pod traťou 1/926 Kežmarok, 06001, Slovenská republika (ďalej iba „Správca“).

 Osobné údaje budú spracované Správcom, osobné údaje však pre Správcu môže spracovávať aj poskytovateľ softvéru Darkmay s.r.o. IČO 46576312 prípadne ďalšie osoby, ktorých ingerencia z charakteru poskytovaných služieb plnenia zmluvných alebo právnych povinností.

Osobné údaje môžu byť taktiež odovzdané tretím osobám v súvislosti s plnením zmluvných podmienok, ako aj tých uložených príslušnými právnymi predpismi (orgány štátnej správy, zmluvní partneri, a pod.)

 

ROZSAH SPRACOVÁVYNÝCH ÚDAJOV

Správca, prípadne spracovateľ, budú spracovávať iba tie osobné údaje, s ktorých spracovaním ste súhlasili a iba v rozsahu nevyhnutne nutnom pre účel, pre ktorý sú spracovávané. Spracovávať budeme tiež Vaše osobné údaje za účelom splnenia povinností, ktoré nám ukladá zákon a iné obecne záväzné právne predpisy (daňové predpisy, predpisy v oblasti sociálneho a zdravotného poistenia a pod.) Pre Vašu informáciu uvádzame jednotlivé kategórie osobných údajov:

  • identifikačné údaje slúžiace k Vašej jednoznačnej a nezameniteľnej identifikácii (meno, priezvisko, titul, rodné číslo, dátum narodenia, adresa trvalého pobytu, IČO, DIČ) a údaje umožňujúce kontakt s Vami (kontaktná adresa, telefónne číslo, e-mailová adresa a iní obdobné informácie)

  • popisné údaje (napr. bankové spojenie)

  • ďalšie údaje potrebné pre plnenie zmluvy

  • údaje poskytnuté nad rámec príslušných zákonov spracovávané v rámci udeleného súhlasu zo strany subjektu údajov (spracovanie fotografií, použitie osobných údajov za účelom personálnych riadení a iné)

 

ÚČEL SPRACOVANIA OSOBNÝCH ÚDAJOV

Správca bude spracovávať iba tie údaje, ktoré sú potrebné pre daný účel. V rámci našej činnosti budeme Vaše osobné údaje spracovávať pre tieto účely:

  • účely obsiahnuté vo výslovnom súhlase, ktorý ste nám poskytli (ponuka uzatvorenia zmluvy, plnenie povinností a výkon práv z uzatvorenej zmluvy, atď.)

  • ochrana práv Správcu alebo iných dotknutých osôb (napr. vymáhanie pohľadávok)

  • plnenie povinností vyplývajúcich pre Správcu z obecne záväzných právnych predpisov a rozhodnutí orgánov štátnej správy

  • výberové konania na voľné pracovné miesta

  • ochrana Vašich životne dôležitých záujmov

ZDROJE OSOBNÝCH ´ÚDAJOV

Osobné údaje, ktoré spracovávame sú získavané na základe:

  • Vami udeleného výslovného súhlasu a priamo od Vás (e-mailová korešpondencia, telefón, chat, webové stránky, kontaktné formuláre na webe, sociálne siete, vizitky a pod.)

  • verejne prístupné registre, zoznamy a evidencie (napr. Obchodný register, Živnostenský register, verejný telefónny zoznam a pod.)

  • od tretej osoby, ktorej ste udelili súhlas s odovzdávaním Vašich osobných údajov Správcovi

 

SUBJEKTY OSOBNÝCH ÚDAJOV

Spracovávame iba údaje tých osôb, ktoré sú potrebné pre daný účel. V rámci našej činnosti, tak spracovávame osobné údaje:

  • klientov

  • zamestnancov

  • zmluvných partnerov

  • tretích osôb, ak je to nevyhnutne nutné (napr. Uchádzač o zamestnanie a pod.)

 

DOBA SPRACOVÁVANIA ÚDAJOV

Vaše údaje budeme spracovávať vždy iba dobu nevyhnutne potrebnú pre daný účel. Doba spracovania je určená buď v rámci Vami poskytnutého súhlasu, v uzatvorenej zmluve, alebo je stanovená obecne záväzných právnym predpisom.

 

SPÔSOB SPRACOVANIA A OCHRANY

Spracovávanie prebieha spravidla v sídle Správcu, prípadne Spracovateľa, poverenými zamestnancami Správcu, resp. Spracovateľom. Ku spracovaniu dochádza prostredníctvom výpočtovej techniky, prípadne aj manuálnym spôsobom v prípade osobných údajov v listinnej podobe za dodržania všetkých bezpečnostných zásad pre správu a spracovanie osobných údajov. Za týmto účelom prijal Správca technicko-organizačné opatrenia k zaisteniu ochrany osobných údajov najmä opatrenia, aby nemohlo dôjsť k neoprávnenému alebo náhodnému prístupu k osobným údajom, ich zmene, zničeniu alebo strate, neoprávneným prenosom, k ich neoprávnenému spracovaniu ako aj k inému zneužitiu. Všetky subjekty, ktorým môžu byť osobné údaje sprístupnené rešpektujú Vaše právo na ochranu súkromia a sú povinné postupovať podľa platných právnych predpisov týkajúcich sa ochrany osobných údajov.

 

PRÁVA SUBJEKTOV ÚDAJOV

ZOOU a GDPR Vám, ako subjektu údajov, zakladajú široké oprávnenia. K najdôležitejším z nich patrí právo na prístup k údajom zahŕňajúce právo na informácie týkajúce sa:

  • rozsahu a účelu spracovania

  • doby spracovania

  • zdroja osobných údajov

  • príjemcu alebo kategórie príjemcov, ktorých osobné údaje boli alebo budú sprístupnené

  • profilovanie osobných údajov

 

Ak sa budete domnievať, že Správca alebo Spracovateľ vykonáva spracovanie Vašich osobných údajov, ktoré je v rozpore s ochranou súkromného a osobného života alebo v rozpore so zákonom, najmä ak sú osobné údaje nepresné s ohľadom na účel ich spracovania, môžete požiadať Správcu o vysvetlenie alebo odstránenie závadného stavu (napr. blokovanie, vykonanie opravy, doplnenie alebo vymazanie osobných údajov).

 

V prípade, že by sme na Vašu žiadosť nereflektovali, máte možnosť obrátiť sa so svojim problémom na dozorný úrad, ktorým je podľa ZOOU Úrad na ochranu osobných údajov, prípadne sa naň môžete obrátiť priamo.

Schránka
0 zájazdov v schránke